91,4 FM :: Pelplin
94,2 FM :: Szymbark
97,1 FM :: Chojnice

Kalendarz

Dzisiaj: Środa, 24.04.2024 r.
Imieniny: Aleks, Grzegorz, Aleksander

„Materiał Partnera”

Miniony rok bez dwóch zdań zapisze się w światowej historii pod znakiem początku pandemii koronawirusa, której skutki odczuwamy do dziś. Liczne lockdowny i obostrzenia w skuteczny sposób wyhamowały gospodarki poszczególnych państw a duża grupa przedsiębiorców działających stacjonarnie zdecydowała się na przeniesienie się do sieci. Wszystko to oznacza, że internetowi marketerzy najprawdopodobniej będą mieli w najbliższych miesiącach pełne ręce roboty. Poniżej wraz z ekspertami omawiamy najważniejsze aspekty pozycjonowania w Google.

 
Zacznij od kampanii content marketingu i wyróżnij się na tle silnej konkurencji

 
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach (https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/) w dużej mierze opiera się na regularnym publikowaniu treści, które przyciągną na naszą stronę potencjalnych klientów i fanów marki. Tworzone przez nas teksty lądują zarówno na naszej stronie, jak i poza nią pod postacią wpisów sponsorowanych. Dzięki takiej rozsądnej dystrybucji zawartości tekstowej polepszamy swój profil linków przychodzących i dajemy się poznać Google od jak najlepszej strony. Musimy jednak pamiętać, że zwłaszcza jeśli jesteśmy nowi na polu internetu będziemy mierzyć się z serwisami gromadzącymi jakościową treść od miesięcy a nawet lat. W takim wypadku musimy zaufać fachowości naszych zgromadzonych w agencji SEM copywriterów. To oni najlepiej wiedzą, że dziś nie wystarczy zamieszczać w sieci materiały unikatowe i ciekawe – musimy jeszcze upewnić się, że odpowiadają na potrzeby i problemy naszej grupy docelowej. Nie bez znaczenia jest też umiejętność angażowania czytelnika, który po kontakcie z tekstem chętnie go skomentuje bądź podzieli się linkiem do niego ze znajomymi.

 


W ostatnich dwunastu miesiącach proces tworzenia treści zrewolucjonizowały dwie aktualizacje algorytmów Google. Pierwsza z nich, EAT, ma za zadanie ocenę nie tylko tekstów, ale też całych serwisów pod kątem ich ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności. Oznacza to, że słabe merytorycznie artykuły przestaną wpływać pozytywnie na nasze miejsca w wynikach wyszukiwania. Drugim update’em jest BERT, który daje wyszukiwarce umiejętność rozróżniania tekstów zgodnych z naturalnym językiem od tych stworzonych w nieautentyczny sposób. Nie wrócą już zatem czasy akapitów sztucznie naszpikowanych słowami kluczowymi.

 


Pamiętaj o nieustannym monitorowaniu skuteczności zabiegów pozycjonerskich

 


O ile content marketing może być uznany za serce pozycjonowania stron w sieci, o tyle mózg całej operacji znajduje się gdzie indziej. Pracujący w agencji marketingu sieciowego analitycy i seowcy wraz z nowym klientem dostają zadanie, aby na bieżąco interpretować jego wyniki. Profesjonaliści od dużych zbiorów danych patrzą więc przede wszystkim na liczbę odwiedzin na poszczególnych stronach, ale także nie zapominają o raportowaniu ilości konwersji. To oczywiście tylko czubek góry lodowej, ponieważ monitorować można wszystko, od skuteczności konkretnych słów kluczowych, aż do efektywności różnych tekstów i wariantów promocji. Jeśli znasz wszelkie zakamarki Google Analytics oraz Search Console, możesz spróbować poradzić sobie samodzielnie, jednak na dłuższą metę nic nie zastąpi profesjonalisty za sterami kampanii.

 


źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/